Grafiska profiler och reklam

Minns du när Toyota var nytt som bilmärke i Sverige? Vissa av oss är ju så gamla så man minns när Toyota var ett nytt bilmärke. Jag minns alldeles tydligt när mina kusiner hade köpt en alldeles sprillans ny bil. Nyfikna gick vi barn iväg för att kolla på den allra sprillans nya bilen. Jag minns en av killarna i vår grupp på gården som med besviken röst sa: "Det är ju en Toyota Corolla". Efter det var det ingen som tyckte bilen var särskilt intressant längre. Nu har det gått fyrtio år sedan och ingen skulle längre med besviken röst säga "Det är ju en Toyota Corolla". Tvärtom, idag skulle vi gratulera den som köpt en sprillans ny Toyota Corolla. När vi ser på märket och inser att det är en Toyota Corolla, associerar vi den grafiska profilen med innovation, kvalitet, miljövänlighet, trygghet och billiga reservdelar. Borta är de rostiga bilarna som vi förknippade Toyotas grafiska profil med.

Reklam är båda vägarna

Reklam är alltid båda vägarna, både den kvalitet som DU fyller ditt grafiska varumärke med OCH vad din grafiska profil ger dina kunder för associationer. Helst ska de ju samverka. Dina produkter ska göra så att dina kunder associerar din grafiska profil med hög kvalitet och tvärtom. Allt detta kan Tross i Jönköping hjälpa dig med. De är en reklambyrå som kan allt om grafiska profiler och marknadsföring. Så här står det på deras hemsida:

Vi på TROSS fullservicebyrå i Jönköping erbjuder all typ av grafisk produktion så som

Grafisk design (formgivning, bilder, presentationsmaterial) Grafisk profil och logotyp Annonser och trycksaker

Vi har hjälpt flertalet företag med deras grafiska profiler och tagit fram ett helhetskoncept med allt från utformning av logotyp och hemsida till produktlayouter och presentationsmaterial. En idé eller en tanke är det enda som behövs för en bra start på en lyckad grafisk profil. Resten sköter vi.

22 sep 2017